Kun kohtaat näkövammaisen

Kun kohtaat näkövammaisen –  kysy tarvitseeko hän apua

Vallitseva koronatilanne asettaa näkövammaisille asiakaspalvelutilanteissa useita haasteita. Moniin tilanteisiin liittyy toisen ihmisen avustuksella toimiminen ja se vaatii välttämättä lähikontaktia turvavälimääräyksistä huolimatta.

Toivoisimme asiakaspalvelutehtävissä työskentelevien henkilöiden, myös ostopalveluyrityksissä työskentelevien, lukevan näkövammaisen opastamiseen saatavilla olevat ohjeet yhteistyön sujuvoittamiseksi.

Paras ja yksinkertaisin vinkki on kysyä näkövammaiselta tarvitseeko hän apua ja toimia hänen antamiensa ohjeiden mukaisesti.

HUOM! Vain näkövammainen itse käsittelee ja ohjaa opaskoiraa. Älä koske koiraan, sen hihnaan, valjaisiin tai muutoin huomioi sitä.

Lisätietoa näkövammaisen kohtaamisesta ja opastamisesta löytyy Näkövammaisten liiton verkkosivuilta

www.nkl.fi/fi/kun-kohtaat-nakovammaisen.

 

Kerromme mielellämme lisää ja vastaamme kysymyksiin.

Yhteistyöstä kiittäen,

Opaskoirayhdistys ry. p.050 432 8431

www.opaskoirayhdistys.fi

info@opaskoirayhdistys.fi