OPASKOIRA-AIHEINEN KIRJOITUSKILPAILU

Opaskoirayhdistys järjestää kirjoituskilpailun ajalla 1.4. – 30.8.2021. Kirjoituskilpailussa on kaksi sarjaa ja se on avoin kaikille. Tyylilaji on vapaa.  Tekstien tulee olla suomen tai ruotsinkielisiä ja ennen julkaisemattomia. Yhdistys pidättää oikeuden käyttää kilpailutöitä julkaisuissaan.

Kilpailutyöt lähetetään sähköpostilla osoitteeseen:

info@opaskoirayhdistys.fi liitteenä (rtf, doc tai docs) tai viestin osana. Sähköpostin aihekenttään Kirjoituskilpailu ja sarja (esim. Kirjoituskilpailu sarja 1)

Kukin osallistuja voi osallistua vain yhdellä tekstillä.

Sarja 1

Alle 12–vuotiaiden (2009 ja sen jälkeen syntyneet) kilpailun aiheena on ”Olipa kerran opaskoira”.  Maksimimerkkimäärä on 500 merkkiä välilyönnit mukaan laskien.  Aihetta voi käsitellä omien kokemuksien tai mielikuvituksen kautta.

Sarja 2

Aiheena opaskoira – otsikko, lähestymistapa ja tyylilaji vapaa.  Maksimimerkkimäärä 1000 merkkiä välilyönnit mukaan laskien.

Kilpailujen tuomaristona toimii Valjaissa-lehden toimituskunta. Kummankin sarjan kolme parasta palkitaan lahjakorteilla koiratarvikeliikkeeseen. 1. palkinto on arvoltaan 80 euroa, 2. palkinto 60 euroa ja 3. palkinto 40 euroa. Kummankin sarjan palkituille ilmoitetaan voitosta henkilökohtaisesti sähköpostilla marraskuussa 2021. Tulokset julkistetaan myös Opaskoirayhdistyksen netti- ja facebooksivuilla ja Valjaissa-lehdessä 3/2021.

Lisätietoja kilpailusta antaa Opaskoirayhdistyksen puheenjohtaja Mika Tolvanen

info@opaskoirayhdistys.fi