Tapahtumakalenteri

Täältä löydät tietoa Opaskoirayhdistyksen, ja sen alaisten yhteisöjen tapahtumista.

Elokuinen patikka 11-13.8.

Hei koirakot ja peesarit!

Kahdeskymmenesneljäs peesareiden järjestämä patikka  on 11.-13. elokuuta Lopella Räyskälässä. Yövymme Räyskälän motellissa, josta meille on varattu 10, 3 hengen huonetta ja 2, 4 hengen huonetta.

Ruokailut tapahtuu läheisessä ravintolassa.

Patikkaviikonloppu on täysihoidolla, johon kuuluu perjantaina iltapala, lauantaina aamiainen , lounas, päivällinen ja iltapala. Sunnuntaina aamiainen ja lounas. Kahveja hörpimme milloin missäkin välissä. Hinta on 90 euroa ja OKY:n jäsenistöään tukema hinta on 72 euroa. Oky tukee myös jäsentensä matkoja 22 euroa ylittävältä osalta halvinta menopeliä käyttäen. Aiemmasta poiketen peesarin kyydissä tulevat koirakot maksavat omavastuunsa suoraan hänelle.

Patikointimaastot ovat monipuoliset. On puomein suljettuja metsäautoteitä, hiekkateitä ja luontopolkuja. Pituudet voi itse suunnitella kuntonsa mukaan.

Patikoinnin lisäksi saunomme, uimme, ajamme kilpaa ”formulalla” ja kisailemme leikkimielin. Arpajaiset ovat tietenkin ja vietämme elokuista iltaa joutavia turisten taivasalla tai sadetta pidellen terassilla.

Ilmoittaudu viimeistään 22.7. mennessä ja kerro nimesi, yhteystietosi, koiran nimi ja mahdolliset ruoka-aine allergiasi sekä huonekaveri toiveesi.

Ilmoittautumiset mieluiten sähköpostilla osoitteeseen peesarit@opaskoirayhdistys.fi

Tiedustelut 050 329 5976/ Eija

Tervetuloa rentoon patikkaviikonloppuun!

Eija Paasu ja peesarit

Vuoden 2017 Viro – Suomi – Latvia-maaottelun karsinta järjestetään Turussa lauantaina 19.8.

Koe aloitetaan klo 10.00.

Osallistumismaksu 20 euroa, sisältäen päivän ruokailut, maksetaan(ilmoittautumisen jälkeen) yhdistyksen tilille Nordea FI37 2266 1800 0038 35

Kokeessa rajoituksena max 6 koiraa.

Ilmoittautumiset 5.7. klo 18.00 alkaen Tarulle puhelinnumeroon 040 836 7759, viimeinen ilmoittautumispäivä on 31.7.

Karsinnasta kaksi parasta pääsee edustamaan Suomea maaotteluun.

Yhdistys korvaa jäsentensä matkakuluja 22 euroa ylittävältä osin halvinta matkustustapaa käytettynä jälkikäteen kuitteja tai muita dokumentteja vastaan. Peesarikyydistä koirakot maksavat peesarille tuon omavastuuhinnan ja yhdistys maksaa kilometrikorvauksena erotuksen ja vähentää automaattisesti koirakoiden maksut.

Pentukerhon kesäpäivä 19.8. Lempäälässä

Pentukerhon perinteinen kesäpäivä on tänä vuonna lauantaina 19.8. Lempäälän Pajaniemessä. Tapahtuma alkaa klo 11.00. Tapahtumaan voi ilmoittautua 31.7.2017 mennessä osoitteeseen sari.p.talonen@tampere.fi. Pentukerho maksaa aluevuokran, mutta ruokailusta ja kahvista veloitamme 15,00 EUR aikuisilta ja 7,00 EUR lapsilta. Päivän ohjelma tarkentuu lähempänä.

Partiolaisten Pajaniemen leirialue on noin 2,5 hehtaarin kokoinen alue Tervajärven rannalla Lempäälässä. Alue muodostuu kahdesta vierekkäisestä niemestä. Leirialueen päärakennuksena on vuonna 2001 valmistunut Pajapirtti. Rannassa on uusi puulämmitteinen sauna, jonka lauteille mahtuu kerrallaan useampi kylpijä. Niemen kärjessä sijaitsee alueen nuotiopaikka. Pajaniemestä pääsee hyvin patikoimaan mm. kauniille retkeilyreitille, Birgitan polulle http://www.lempaala.fi/matkailu/birgitan_polku/esittely/>.

Pajaniemi on Lempäälässä hyvin lähellä Ideaparkia, siis noin 20 km Tampereen eteläpuolella Hämeenlinnasta noin 65 km. Moottoritieltä käännytään samasta liittymästä kuin Ideaparkiin, ja siitä on alle 10 km Pajaniemeen. Tarkka osoite on Savontie 370 Lempäälä. Ilmoittautuneille lähetetään lähempänä tarkempi ajo-ohje.

Toivotamme paikalle opaspentuja, koulutuksesta lomalla olevia koululaisia, uranvaihtajia, mammakoiria, opaskoiria, eläkeläisiä sekä  opaskoirakouluttajia ja peesareita  perheineen ympäri Suomea! Tapahtuman järjestäjinä toimii Tampereen seudun äipät.

Opaskoiratyön Tuki ry:n Kesäinen viikonloppu 25. – 27.8.2017  Lomakeskus Lepolassa

Osoitteessa: Sipurantie 32, 15320 Lahti

Ohjelma:

Pe 25.8.   Saapuminen, majoittuminen, vapaata yhdessäoloa, ulkoilua, päivällinen ja iltapala.

La 26.8.    Aamiainen,  kävelyretki, lounas, päiväkahvi, sauna, illallinen ja iltapala.

Su 27.8. Aamiainen, päätöslounas ja päiväkahvi.

Täysihoidon hinta on jäseniltä 2 vrk 100€, 1 vrk 50€ ja ei jäseniltä 2 vrk 110€, 1 vrk 55€ sisältäen saunan.

lmoittautumiset viimeistään 23.7.2017 mennessä   sanna.hurri@outlook.com tai p. 040 737 8704 / Sanna

Keski-Suomen koirakoiden toimintaa:

La 26.8. Nyrölän luontopatikka klo 10 – 16

Helsinki ja Uusimaa järjestää käyttö-  ja kilpailuluokan kokeet 2.9.2017 Helsingissä klo 10 alkaen.

Käyttöluokkaan mahtuu 6 koirakkoa, ja kilpailuluokkaan 4. Kaksi paikkaa varataan maaotteluedustajille.

​Kisapaikkana on Arabianranta, tukikohtana Mellis (Svenska synskadade i Mellersta Nyland Rf) osoitteessa Pariisinkuja 2 A 00550 Helsinki.​ Osallistumismaksu 10 euroa per henkilö. Aamukahvit, keittolounas sekä iltapäiväkahvit sisältyvät hintaan.

Ilmottaudu minulle viimeistään 29.8.2017 mennessä.​ Ilmoitathan samalla myös mahdollisista ruokarajoitteistasi!​ ​Osallistumismaksu  maksetaan käteisenä​ paikan päällä.

Terveisin Ulla ja Serena

Ulla Jensen 0458011101, ulla.jensen@saunalahti.fi

Pohjois-Suomi tiedottaa:

Pohjois-Suomen opaskoirakoiden patikkaviikonloppu 22-24.9.2017. Paikka: Loma-Vietonen, Meltosjärvi, Ylitornio, www.lomavietonen.com

Hinta:
Pohjois-Suomen koirakko yhdistyksen jäsen 110€
Yhdistyksen jäsen 134€
Muut kuin jäsenet 168€
Lisähinta 1hh huoneesta 40€

Tässäpä upea mahdollisuus sinulle ja opaskoirallesi mukavassa seurassa nauttia Lapin luonnosta ja yhdessä patikoinnista arjen murheet unohtaen.

Saavumme perjantaina Loma-Vietoseen yhteiskuljetuksena Rovaniemen rautatieasemalta klo 10:52 (lähtö Helsingistä 21.syyskuuta 23:19 yöjuna).
Perjantaina tutustutaan lomapaikkaamme ja patikoimme lauantaina enemmän, jolloin syömme kotalounaan matkan varrella. Perjantaina ja lauantaina meillä on käytössä rantasauna, jossa kokoonnumme muutenkin.
Sunnuntaina aamiaisen ja pakkaamisen jälkeen saamme matkaeväät mukaan ja saamme kyydin Rovaniemelle junaan, joka lähtee klo 12:09 (Helsingissä klo 20:35). Mökkimajoitus 2h huoneissa täysihoidolla.

Matkakorvaukset, kuten yhdistys ohjeistaa:
viikonloppukursseille, kilpailuihin, peesaripatikoille ja vuosikokoukseen.

Peesarikyydistä kaikki koirakot maksavat peesarille tuon omavastuuhinnan ja yhdistys maksaa kilometrikorvauksena erotuksen ja vähentää automaattisesti koirakoiden maksut.

Oman auton käytöstä maksetaan kilometrikorvaus vähennettynä omavastuu jos matkaa ei pysty muulla tavalla hoitamaan. Jokainen koirakko maksaa omavastuuosuuden. Matkakuluja kilometrikorvauksena haettaessa tulisi ilmoittaa keitä oli kyydissä, koska omavastuu on tasapuolinen ja koskettaa jokaista.

Jos koirakko käyttää peesaria omien reittien opetteluun, hän maksaa kulut itse tai sopii alueen yhteyshenkilön kanssa kulujen maksamisesta korvamerkityistä.
Yhdistys ei maksa sellaisia matkakuluja.

Mukaan mahtuu 10 koirakkoa ilmoittautumisjärjestyksessä, etusijalla alueen koirakot.

Sitovat ilmoittautumiset Jyrkille sähköpostilla jyrki.hanninen@gmail.com tai puhelin 040-502 4882.
Tiedustella saa Jyrki Hänniseltä ja Kirsti Reijoselta puhelin 050-327 7492

Viro-Suomi-Latvia maaottelu 30.9.2017 Virossa

Tarkempia tietoja tulee myöhemmin.

Yhteyshenkilötapaaminen 30.9.-1.10. Nokialla

Yhdistys tiedottaa:

Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous järjestetään Iiriksessä 24.3.2018.