Tapahtumakalenteri

Täältä löydät tietoa Opaskoirayhdistyksen, ja sen alaisten yhteisöjen tapahtumista.

Vuoden 2019 tapahtumia:

Peesaripatikka 9-11.8.2019

Tervetuloa koirakot ja peesarit Peesaripatikalle Räyskälään 9-11.8.2019, jossa on tarkoituksena nauttia Räyskälän ihanasta luonnosta patikoiden, rentoutuen ja viettäen aikaa mukavassa seurassa. Kesäisessä luonnossa pääsemme myös uimaan ja koiratkin pääsevät nauttimaan uinnista!  Koirat pääsevät myös juoksemaan vapaasti, kun peesarit ovat apunanne patikalla.

Lopen Räyskälä sijaitsee eteläisessä Kanta-Hämeessä, matkaa Helsingistä 105 km, Forssasta 40 km ja Riihimäeltä 45 km.

Majoitumme Lopella Räyskälän Motellissa kolmen hengen huoneissa. Huoneissa on wc ja suihku sekä käytävällä yhteiskäytössä olevat jääkaapit.

Hinta OKY:n jäsenille 100 euroa ja ei-jäsenille 130 euroa. Hinta sisältää majoituksen, liinavaatteet, pyyhkeet, saunan, ruokailut ja oheisohjelmaa. OKY korvaa 25 euroa ylittävältä osalta jäsenilleen matkakuluja halvinta kulkuneuvoa käyttäen.

Ilmoittautumiset pyydetään laittamaan 21.7.2019 mennessä sähköpostiosoitteeseen peesarit@opaskoirayhdistys.fi.

Ilmoittautuessasi kerrothan etu- ja sukunimesi, koiran nimen, puhelinnumeron ja mistä päin tulet. Kerro lisäksi ruoka-aineallergiat ja toiveesi huonekaverista.

Peesaripatikka alkaa perjantaina klo 16 ja päättyy sunnuntaina klo 15 mennessä.

Patikkakirje lähetetään ilmoittautuneille ilmoittautumispäivän jälkeen.

Tiedustelut iltaisin Heli Valli 050 502 5020 tai Helena Rajala 050 373 5856.

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA ELOKUISELLE PATIKALLE!

Heli, Helena ja peesarit

Opaskoirayhdistys järjestää opastuskokeen Lahdessa la 24.8.2019.

Luokat:

1. käyttöluokka, tuomari Petri Isola
  2. kilpailuluokka, tuomari Mika Laaksonen

Molempiin luokkiin otetaan enintään 6 koirakkoa.

Osallistumismaksu 15,-/koirakko, sisältää lounaan jakahvit.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset su 11.8 mennessä mieluiten sähköpostilla:

minna-liisa@arolanlomamokit.fi

Kisakeskus Päijät-Hämeen Näkövammaisten toimintakeskuksessa, Puistokatu 9,

Paikka on kahden  korttelin päässä Lahden Matkakeskuksesta.

Minna-Liisa Arola puh:+358400718289

Neliapila 21-22.9.2019 Pori

Treeniviikonloppu on tarkoitettu ensisijaisesti Pirkanmaan-,Keski-suomen-, Satakunnan ja Pohjanmaan opaskoirankäyttäjille,

jos tilaa jää, voi muualtakin osallistua viikonloppuun. Mukaan mahtuu 20 koirakkoa.

Aloitamme viikonlopun lauantaina Satakunnan näkövammaisten toimintakeskuksessa Porissa Otavankatu 4 C, 6. kerros, tervetuliaiskahvilla klo 10.

Kahvittelun jälkeen tehdään ensimmäinen treenilenkki. Syömme puolen päivän maissa ja iltapäivällä teemme toisen treenilenkin.

Siirrymme n. klo 16 peesareiden kyydillä rantakartanoon, jossa majoittaudumme ja syömme klo 17 päivällistä.

Päivällisen jälkeen meitä odottaa sauna ja poreallas, jonka jälkeen vietämme yhdessä iltaa ja syömme kevyen iltapalan.

Sunnuntaina kello 8.00 on aamupala, jonka jälkeen tottista ja halukkaille lenkkeilyä. Lopetamme viikonlopun kello 12.30 lounaaseen ja lähtökahviin. Viikonlopun hinta on jäseniltä 91 euroa ja ei jäseniltä 107 euroa.

Rantakartanoon on mahdollista majoittautua jo perjantaina 20.9. Osoite on Isojoenrannantie 58.

Hinta on 40 euroa yhden hengen huoneessa ja 70 euroa kahden hengen huoneessa sisältäen aamupalan.

Ilmoittautumiset viimeistään 23.8. seija.viitanen@gmail.com tai 040 861 3157.

Kerrothan ilmottautumisen  yhteydessä mahdollisista ruoka-aineallergioista.

Osallistumismaksu oky:n tilille 23.8. mennessä FI 37 22661800003835, viitenumero: 6606

Matkakuluista oky korvaa 25 euroa ylittävän osuuden jälkikäteen.

Tervetuloa!

Seija Viitanen

Satakunnan yhteyshenkilö

Pohjois-Suomi tiedottaa:

Pohjois-Suomen opaskoirakot ja peesarit huomio!

Varmista paikkasi Kemin reissulle 12-13.10.2019.
Majoitus paikkana toimii hotelli Merihovi, Keskuspuistokatu 6-8, 94100 Kemi.

Pidetään vauhdikas viikonloppu Kemissä ja tutustutaan kaupunkiin peesarit apunamme. Lisäksi viikonlopulle on suunniteltu peesareille ratamestarikurssia (keväällä Tampereella järjestettiin, mutta pitkien matkojen ja kulujen takia ei sinne haluttu lähteä niin sovittiin, että pidettäisiin oma kurssi täällä). Tästä syystä olemme ajatelleet pitää epävirallisen hulvattoman hauskat ”Pohjois-suomen paras opaskoirakko-kisat”, jotta saadaan hyödynnettyä ja kokeiltua samalla miten uudet ratamestarit ovat taidot oppineet.

Hotellista varattu 7 kahden hengen huonetta alustavasti.
Majoituksen hinta 45 euroa/henkilö, sisältyy iltasauna ja runsas aamubuffet.

Matkoista korvataan edullisen matkustustavan mukaisen omavastuun ylittävä summa Opaskoirayhdistyksen jäsenelle P-suomen korvamerkityistä varoista tasapuolisen osallistumismahdollisuuden turvaamiseksi. Muut ruokailut omakustanteiset.

Lisää infoa viikonlopun menoista ja meiningeistä tulee pian, kunhan saadaan tietää ketä olisi tulossa.

Sitovat ilmoittautumiset Merille mahdollisimman pian kuitenkin viimeistään 1.8.2019, jotta osataan ilmoittaa hotellille majoituksista.

Peruutusmaksut hotellin peruutusehtojen mukaisesti
Matkustetaan yhdessä ja tehdään mukava reissu!

TerveisinPohjois-Suomen opaskoirakoiden yhteyshenkilöt
Kirsti p. 0503277492 ja Meri 0408335047, meri.peuhkurinen@hotmail.com