Tapahtumakalenteri 2021

Lumikurssi Rovaniemellä 12-14.2.2021

Lumikurssilla hiotaan opaskoirakoiden yhteistyötaitoja yhdessä peesareiden ja kouluttajien kanssa erilaisissa ympäristöissä ja -harjoituksissa. Tehdään luminen retki Ounasvaaralle nuotion ääreen, jaetaan kokemuksia vertaistuen merkeissä, välillä syödään ja nukutaan.

Majoitus Rovaniemen keskustassa Hostel Café Koti. Päivisin kokoonnumme lähellä sijaitsevassa Lapin Näkövammaiset ry:n toimintakeskuksessa, josta pääsee peesauslenkeille niin kaupungin kaduille kuin kevyenliikenteen väylille.

Opaskoirayhdistys on saanut lahjoituksen, joka kohdentuu Lumikurssiin. Lahjoittaja haluaa vastineeksi paljon kuvia kurssilta.

Kurssille ovat tervetulleita kaikki opaskoirakot ja kurssipaikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kurssin hinta:

Hinta on kaikille opaskoirakoille 100 € ja matkojen omavastuu 25 euroa halvinta matkustustapaa käyttäen Opaskoirayhdistyksen jäsenille. Matkakorvauksen saa jälkikäteen matkalaskua ja kuitteja vastaan. Avustajille yms. majoitushinta on sama 100 euroa/henkilö.

Päiväkävijöitä voidaan ottaa vain rajoitetusti. Muista myös tällöin ilmoittautua Kirstille. Päiväkävijältä ei peritä maksua.

Muilta kuin opaskoirilta majoituksen lemmikkimaksu on 20 euroa/vrk.

Osallistumismaksuun sisältyy:

Majoitus kahden hengen huoneissa, aamupalat (la ja su), illallinen perjantaina, lounas ja päivällinen lauantaina. Lisäksi välipalaa on tarjolla Lapin Näkövammaiset ry:n palvelukeskuksessa sekä perjantain laavuretkellä.

Turvalliset lenkit ja retket peesareiden ja opaskoirakoulujen kouluttajien kanssa. Lisäksi koirankouluttaja ja koirahoitolan pitäjä Jari Keinänen tulee luennoimaan.

Tällä hetkellä (marraskuun puolen välin paikkeilla) lumi tuli ja sitten se suli, talveen valmistautuminen on kuitenkin alkanut, joten erikoista olisi, jos emme saisi mahtavaa lumentäyteistä kurssia aikaiseksi. Katsomme tulevaisuuteen positiivisesti vaikka COVID-19 -virus riehuu maassamme. Kurssilla noudatetaan THL:n ja maan hallituksen sekä Opaskoirayhdistyksen hallituksen ohjeistuksia. Toivottavasti tapaamme ihanassa pikkupakkasessa pehmeän lumen täyteisessä maisemassa.

Rohkeasti vain ilmoittautumaan niin pohjoisen kuin eteläisemmän Suomen koirakot, sillä paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, viimeinen ilmoittautumispäivä 22.1.2021.Tämän päivämäärän jälkeen peruutuksia voidaan ottaa vastaan vain, jos tilalle saadaan toinen opaskoirakko. Peruutusmaksu hostellin ja Opaskoirayhdistyksen hallituksen päätösten mukaisesti.

Ilmoittautumisia ottaa vastaan Pohjois-Suomen yhteyshenkilö Kirsti Reijonen, sähköposti: etu- ja sukunimi yhteenkirjoitettuna, ei siis pistettä väliin ja perään @gmail.com tai puhelimeen 050 327 7492. Jos et saa vahvistusta ilmoittautumisestasi, otathan uudelleen yhteyttä. Vastaan kaikille ilmoittautuneille. Ilmoita nimesi, sähköposti ja puhelinnumero, oppaasi nimi ja koulu, erityisruokavaliot ja toive huonekaverista sekä muuta huomioitavaa.

TERVETULOA POHJOISEN HANGILLE!

Pohjois-Suomen opaskoirakoiden yhteyshenkilötiimi Kirsti ja Meri

Pohjoisen peesari yhteyshenkilö Meri Peuhkurinen p. 040 833 5047

sp: etunimi.sukunimi@hotmail.com