Menneet tapahtumat 2018

Hki-Uusimaa tiedottaa:

Helsinki-Uusimaa ​ järjestää kaupunkitreenit 14.4 klo 11.00 alkaen. Kokoontuminen on Helsingin rautatieasemalla, postitalon puoleisilla ovilla.

Tarkoitus on treenata Kampissa ja lähiympäristössä. ​​Koirakoilla on ​ myös mahdollisuus itse esittää toiveita ja tarpeitaan.

​Treenin jälkeen kahvitarjoilu. ​Ilmoittauduthan mukaan 8.4 mennessä ulla.jensen@saunalahti.fi

Pirkanmaa tiedottaa:

Hei Pirkanmaan opaskoirakot !Nyt olisi tilaisuus vierailla opaspentukerhon kanssa SPR:n logistiikkakeskuksessa Tampereen Kalkussa 28.3.Osoite on Kalkun kehätie 4, 33330, Tampere. Kokoontuminen on kello 18 pihalla ulko-ovien edessä.Ensin juomme kahvit. Viemme tarjottavat itse, joten toteutetaan se nyyttäri periaatteella. Saamme ensin lyhyen esittelyn keskuksesta ja ajankohtaista asiaa.  Sen jälkeen teemme kierroksen keskuksessa tutustuen erilaisten tarvikkeiden keräämiseen ja pakkaamiseen ennen lähetystä.Ennakkoilmoittautumiset viimeistään ma 26.3. miettinen_sirpa@hotmail.com tai puhelimella: 0400 765 309.

Keski-Suomi tiedottaa:

Keski-Suomen opaskoiratoiminnan kiirastorstaina 29.3  Ksshp:n kuntoutusohjaajan Pirjo Kallion  tapaaminen Jokikievarin Hilla-huone, Matarankatu 6 B, kello 12-15?

Mukana myös Juha Herttuainen ja Minna Leppälä.

Lammaspyörykät ruokana.

Ilmoittautumiset: Kari puh:050-68691 tai karihoja@gmail.com

Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous järjestetään Iiriksessä 24.3.2018

Sunnuntaina 11.3.2018 kokoonnutaan Rovaniemelle katutreenien ja koirien uittamisen merkeissä

Päivä aloitetaan kello 10 Lapin Näkövammaisten toimintakeskuksesta, Maakuntakatu 12, Rovaniemi. Suunnitellaan kahvikupposen äärellä Kansainvälisen opaskoirapäivän tapahtumaa huhtikuulle.

Lähdetään kaupungille peesareiden kanssa ja kello 13 päästetään ensimmäiset koirat sukeltamaan uima-altaaseen Koirauimala Polskeessa.

Kahvitarjoilu. Koirien uinti n. 20 e/koira ja matkat Opaskoirayhdistyksen jäsenille korvataan omavastuun ylittävä osuus edullisimmalla tavalla toteutetuista matkakuluista.

Ilmoittaudu pikaisesti Kirstille tai Merille.

Kirsti p. 050 327 7492, sähköposti kirstireijonen@gmail.com

Meri p. 040 833 5047, sähköposti meri.peuhkurinen@hotmail.com

Peesarien järjestämä talvipatikka Räyskälässä 2-4.3.2018

Vuoden 2018 peesareiden järjestämä Talvipatikka pidetään 2.-4.3. Lopella Räyskälässä, joka sijaitsee eteläisessä Kanta-Hämeessä. Matkaa Helsingistä on 105 km, Forssasta 40 km ja Riihimäeltä 45 km. Majoitumme Räyskälän motellissa 3 hengen huoneissa. Huoneissa on wc ja suihku, sekä käytävällä yhteiskäytössä olevat jääkaapit.

Viikonlopun hinta on 98 euroa ja opaskoirayhdistyksen jäsenille 78,40 euroa. Hintaan sisältyy ruokailut, majoitus, liinavaatteet ja saunat perjantaina ja lauantaina avannon kera.

Viikonlopun tarkoitus on patikoida ja nauttia, toivottavasti lumisista metsäautoteistä ja poluista. Reiteillä koirat saavat rentoutua ja kirmailla keskenään. Me kaksijalkaiset yritämme tehdä samoin.

Opaskoirayhdistys korvaa yhdistyksen jäsenten matkakuluja 22 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Opaskoirayhdistys maksaa peesareiden osallistumiskulut viikonlopulta.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset 16.2. mennessä mieluiten sähköpostilla peesarit@opaskoirayhdistys.fi

Ilmoittautuessasi kerro itsestäsi nimi, puhelinnumero ja ruoka-aine allergiasi. Kerro myös mahdolliset huonekaveri toiveesi ja tietenkin se tärkein, eli oppaan nimi. Olisi myös hyvä tietää mistä päin olet tulossa, niin kimppakyytien järjesteleminen onnistuisi paremmin.

Tarkemmat tiedot viikonlopun ohjelmasta ja ajo-ohjeet ovat patikkakirjeessä, joka lähetetään ilmoittautuneille myöhemmin.

Lämpimästi tervetuloa!

Eija Paasu ja peesarit

Partiopoukaman retki lauantaina 24.2.klo 11 alkaen

Piipahdammeko porukalla  Partiopoukamassa lauantaina 24.2? Osoite on monelle tuttu Partiopoukamantie 24,06200 PORVOO. Paikka sijaitsee Porvoon lähistöllä  Sondbyn kylässä. Paikan nykyinen omistaja vuokraa ystävällisesti meille paikan retkeä varten, joten meillä on tuttu, lämmin Isonpoukaman tupa takkoineen käytössämme.

Tapaamme siellä kello 11 aikoihin ja teemme pienen kävelylenkin, jonka jälkeen koirat saavat juosta ja leikkiä vapaasti turvallisella metsäalueella.

Ulkoilun jälkeen Isonpoukaman tuvassa on tarjolla  kana-kookoskeittoa ja pannukakkua lisukkeineen, sekä kahvia ja teetä. Keitto on lempeän tulista ja lämmittävää. Koirille kannattaa varata retkievästä mukaan, sillä  kavereiden kanssa juostessa tulee kova nälkä!

Toivomme mukaan riittävästi autoilevia peesareita, joiden kyydissä matka taittuu mukavasti. Jokainen autokunta jakaa bensakulunsa keskenään. OKY:n jäsenet ja peesarit ruokailevat ilmaiseksi.

Ilmoittautumiset 19.2 mennessä osoitteella  ulla.jensen@saunalahti.fi tai puh. 0458011101. Ilmoittautumisen yhteydessä  kertokaa mahdollisesta erityisruokavaliostanne! Terveisin Ulla ja Serena

Lumikurssi ja opastuskokeet 9-11.2.2018 Oulussa

Kurssille otetaan 10-12 koirakkoa. Etusijalla ovat Pohjois-Suomen koirakot ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli paikkoja riittää, täytetään ne muiden alueiden   ilmoittautuneilla koirakoilla. Voit tulla myös pelkästään kilpailuun, josta lisää tämän viestin loppupuolella.Majoitus ja kokoontumispaikat lähellä rautatie- ja linja-autoasemaa.

Viikonlopun hinnat Opaskoirayhdistyksen jäsenille:

Pohjois-Suomen koirakot    100,-/henkilö

Muiden alueiden koirakot    120,-/henkilö

Muiden hinta                150,-/henkilö

Lumikurssille osallistujalle opastuskoe ilmainen. Kysehän on aivan tavallisesta peesauslenkistä, joka vain pisteytetään, Kurssin kesto perjantai iltapäivästä sunnuntain lounaaseen.

Matkoista korvataan yhdistyksen jäsenelle halvimman matkustustavan mukaisesti seuraavasti: yhdistyksen jäsen maksaa omavastuun 22 euroa ja yhdistys korvaa kuitteja vastaan ylittävän osan. Peesarin kyydissä kilometrikorvaus on 0,24 euroa/km. Jokainen kyydissä ollut maksaa kilometrien mukaan lasketun omavastuuosuuden (jäsen max. 22 euroa) peesarille ja hän laskuttaa yhdistystä loppusummasta. (tarkemmin yhdistyksen uudet matkakorvausohjeet).

Yöpyminen hotelli Cumulus 2 hengen huoneissa, Aamupalojen lisäksi hintaan sisältyy seuraavat ruokailut: päivällinen perjantaina ja lauantaina sekä lounas sunnuntaina hotellilla. Lauantain  lounas Pohjois-Pohjanmaan Näkövammaisten toimistolla, jossa myös kahvitusta. Tilat  toimivat yhteisenä kokoontumispaikkana  peesareiden kanssa lenkkeilyn lomassa. Opaskoirakoulujen kouluttajia mahdollisesti myös mukana.

Sitovat ilmoittautumiset lumikurssille ja kokeisiin viimeistään perjantaihin 19.1. mennessä.

Kerro ilmoittautumisen yhteydessä: nimi, alue, sähköpostiosoite, puhelinnumero, osallistutko kilpailuun ja jos osallistut niin käyttö- vai kilpailuluokkaan  sekä ruoka-aineallergiat ja  onko muuta huomioitavaa: esim. sairaus, joka on hyvä järjestäjän tietää tai jotain muuta esim. kurssilaisen toive huonekaverista

Ilmoittautuminen mieluiten sähköpostilla Kirsti Reijonen sähköposti etunimi ja sukunimi yhteen kirjoitettuna @gmail.com , puhelin 050 327 7492 tai Meri Peuhkurinen, sähköposti etunimi piste sukunimi @hotmail.com , puhelin 040 833 5047. Vahvistamme perille tulleet ilmoittautumiset vastausviestillä.

Opastuskokeet ovat lauantaina 10.2.2018 Oulussa, alkaen kello 9. Vuorot arvotaan edellisiltana, jotta päästään heti varsinaiseen toimintaan. Kokeisiin otetaan 6 koirakkoa käyttöluokkaan ja 6 koirakkoa kilpailuluokkaan. Paikat jaetaan ensisijaisesti alueen eli Pohjois-Suomen koirakoiden kesken.

Vain kokeilsiin tulevan osallistumismaksu  20 euroa/henkilö, johon sisältyy lounas ja kahvit PPN:n toimistolla. Koiran rokotukset tulee olla kunnossa ja mukana dokumentti rokotuksista.

Matkakulujen korvaus pelkästään kilpailuun osallistuvalle on Opaskoirayhdistyksen jäsenille ohjeiden mukainen eli omavastuu 22 euroa  ja loput laskutetaan kuitteja vastaan yhdistykseltä halvinta matkustustapaa käyttäen. Majoituskuluja ei korvata vain kisoihin osallistuvalle.

Palkinnot kilpailuluokassa

1. palkinto 40 e lahjakortti Mustiin ja Mirriin
  2. palkinto 30 e lahjakortti Mustiin ja Mirriin
  3. palkinto 20 e lahjakortti Mustiin ja MIrriin

Kaikki kilpailuihin osallistujat saavat heijastimen

Osoitteita:

Cumulus City Oulu, Kajaaninkatu 17, 90100 Oulu

Pohjois-Pohjanmaan Näkövammaiset ry, toimisto, Linnankatu 32, 90100 Oulu

Nyt sitten vain ilmoittautumaan ja  pääset viettämään kanssamme  mukavan viikonlopun Oulussa! Terveisin Kirsti ja Meri Pohjois-Suomen yhteyshenkilötiimi

Hki-Uusimaa tiedottaa:

Tämän vuoden lumikurssi järjestetään muutaman tunnin mittaisena tiiviinä harjoitteluna lauantaina 3.2. Tikkurilassa. Kuljemme Tikkurilan asemalla ja tutkimme myös aseman läheisyydessä olevaa kauppakeskus Dixiä. Ulkona treenausta on myös luvassa- toivotaan siis lunta!

Kokoonnumme klo 11Heurekan edessä ( Tiedepuisto 1 01300 Vantaa) ja lähdemme kävelemään kohti asemaa. Heurekan pysäköintialueen osoite on Kuninkaalantie 5, 01300 Vantaa. Jotkut navigaattorit tunnistavat sen, eivätkä Tiedepuisto ykköstä.

Treenien jälkeen voimme lounastaa- tai juoda kahvit-  Cafe Einsteinissa Heurekassa, lounasbuffetin hinta on 12 euroa.  Lounaalle voisimme mennä klo 14 aikoihin.

Treenipäivä päättyy lounaaseen. Ilmoittautumiset vastaanottaa Ulla Jensen, 0458011101tai ulla.jensen@saunalahti.fi ja viimeinen ilmoittautumispäivä on  maanantai 29.1.

Varsinais-Suomi tiedottaa:

Varsinais – Suomen opaskoirakot kokoontuvat ke 24.1. klo 17.00 alkaen treenaamaan kaupunkiliikkumista. Lisäksi vaihdetaan kuulumisia ja nautitaan treenikahvit. Kokoontuminen osoitteessa Läntinen Pitkäkatu 37 b, 2.krs. Tervetuloa!