Menneet tapahtumat 2018

Hki-Uusimaa: ​9.6 lauantaina​ ​Tuusulanjärven ympärikävely. Matka noin 23 km

Lähdemme liikkeelle Onnelasta ja sinne myös palaamme. Reitti kulkee pääasiassa kevyen liikenteen väylillä, on asvalttipohjaa, hiekkapohjaa, koirille paikoin  pientareen heinäpohjaa, on tasaista- sekä mäkistä maastoa.  Hiki tulee varmasti!

Kiire ei ole, jokainen kulkee omaan tahtiinsa koiransa ja peesarinsa kanssa. Taukoja pitää olla sopivasti, nestettä pitää juoda ja eväitä nauttia. Koiralle on annettava vettä usein, ei pieni purtavakaan ole pahitteeksi.

Lähdemme Onnelasta kello 10, eli paikalla pitää olla viimeistään varttia vaille, jotta ehditään jakaa kaikille pienet pussukat matkaevääksi. Pussukoista löytyy tuoremehua, taateleita, banaania ym. hyvää energiaa antavaa. Hyvät jalkineet, päähine, aurinkovoidetta… ja paljon reipasta mieltä, siinä tärkeimmät! Turha kiire pois!

Toivottavasti saamme mukaan riittävästi peesareita! Myös peesariharjoittelijat ovat tervetulleita mukaan.

Ohessa on reittiselostus. Se kannattaa tallentaa muistiin. Viimevuotiseen on tehty muutoksia ja paljon tarkennuksia!

Terveisin Helsingin ja Uudenmaan yhteyshenkilötyöryhmä Ulla ja Serena

Ilmoittautumiset vastaanottaa Ulla: ulla.jensen@saunalahti.fi

Ja jos on kysyttävää kävelystä, kysyä voi Serenalta: serena.karlsson@gmail.com

Viikonloppukurssi ja kilpailu Mikkeli 25-27.5.2018

Savo – Karjalan alueen koulutus viikonloppu järjestetään Mikkelissä perjantaista sunnuntaihin, jonka yhteydessä opastuskilpailut. Kilpailupäivä on lauantai 26.5.

Alueemme koirakoilla on etuoikeus osallistumiseen jonka jälkeen täytämme kurssin ilmoittautumis järjestyksessä,mukaan mahtuu 12 koirakkoa.

Kaikilta kolmelta koululta on tulossa kouluttaja.

Majoitumme Huoneistohotelli Marjassa Jääkärinkatu 8. Joka on myös toimintakeskuksemme. Paikalla on historianhavinaa ja se sijaitsee vanhalla kasarmialueella ja sotakoirapatsaskin katselee meitä ihan pihapiirissä.

Käyttöluokasta saat kouluttajalta tukea ja turvaa tulevaisuuteen. Kilpailuluokassa sijoitukset jaetaan pisteiden kera. Kumpaankin luokkaan mahtuu kuusi koirakkoa.

Viikonlopun hinta on OKYN jäseniltä 116 €, muilta 144 €. Savo-Karjala-alueen koirakoilta 100 €.

Ilmoittautumiset  4.5 mennessä mieluiten sähköpostiini pirkko.luusalo@gmail.com

Lisätietoja saat Pirkko Luusalo  050 539 0016  ja   Erkki Juntikka  040 589 3430.

Viikonloppu toteutetaan opakoirayhdistyksen tuella ja lisäohjeet lähetetään kurssilaisille. Kevään alkua odotellen savon yhteyshenkilöt Pirkko ja Erkki

Hki-Uusimaa tiedottaa:

19.5 ​klo 10 > ​lenkkeilyä Espoossa.  Hanikan varsinainen luontopolku osoittautui niin hankalakulkuiseksi juurakoineen ja kivineen, että luontopolun sijasta kävelemme mukavammalla reitillä, Hanikan kuntoradalla. Kuntorata on leveähkö, 2,5km pituinen hiekkatie. Se kulkee vaihtelevassa maastossa. On mäkiä ja mutkia, löytyy muinaishautoja ja siirtolohkareita.  Kuntorata lähtee parkkipaikalta Suvisaarentie 9 02360 Espoo. Parkkipaikan lähellä on myös kuntoilutelineitä sekä penkkejä ja katos.

(Jos joku haluaa kokeilla luontopolkua pienen pätkän ja vaikkapa  pitkospuilla kävelyä, se kyllä onnistuu peesarin kanssa. Maasto on todella vaativa.) Kuntoradan voi  kävellä kahteen kertaan, niin saadaan mukavasti viiden kilometrin turvallinen lenkki.

Hanikkaan pääsee Helsingistä siten, että tulee metrolla Matinkylään ja sieltä bussilla 145 Suinonsalmen uimarannan pysäkille, jota vastapäätä kokoontumisparkkipaikka sijaitsee.  Peesareita tulee varmasti myös autoilla, joten kyytiin pääsee.

Suinonsalmessa on rantakahvila-kioski, mutta koska sen aukiolo on epävarmaa, jokainen tulija  voinee ottaa varmuuden vuoksi koiralleen ja itselleen juotavaa ja pientä purtavaa reppuunsa. Siispä Hanikassa tavataan 19.5 klo 10! Tervetuloa mukaan. Kuntoradalla on mukavaa kävellä!

( Jos on kysyttävää, ota yhteyttä Serenaan, serena.karlsson@gmail.com tai puh. 0449 811114)

Ilmoittautumiset vastaanottaa Ulla, ulla.jensen@saunalahti.fi 17.5 mennessä

Keski-Suomen opaskoiratapaaminen lauantai toukokuun  12.  Kello 11-14 Eeronkatu 7 b 19 KSM toimistolla:

1. PunkkiLääkitys ja madotus

2. Keskisuomen Opaskoirayhteyshenkilötyöryhmä

3. Kesäkuun tapaaminen

4. Tottista

Tervetuloa!

Terveisin Kari, 05068691,  karihjoja@gmail.com

Opaskoirakko tapaaminen Rovaniemellä helatorstaina 10.5. kello 12-16.

Mukavaa toimintaa niin koirille kuin emännille ja isännille sekä peesareille. Treenataan tottelevaisuutta ja muuta peesareiden avulla ja käytetään koirat uimassa.

Jos et ole vielä ilmoittautunut niin soitteleppa Kirstille puhelin 0503 277 492

Pirkanmaa järjestää Tampereella Neliapilan 28-29.4.2018, sunnuntaina 29.4. on kilpalupäivä; kilpailuluokka ja taidontarkistus.

Jäsenelle hinta on vain 127 euroa ja jos et ole jäsen niin hinta on 158,70 euroa.

Jos osallistut pelkästään sunnuntaipäivän kisoihin, niin hinta on 20 euroa. Lisätietoja kisoihin liittyen antaa Susanna Hannu puh: 044 235 4439, susanna.hannu@gmail.com .

Sunnuntai on kilpailupäivä, eli kilpailuluokka ja käyttöluokka pääsevät testaamaan taitojaan. Kilpailuluokan tuomarina on Teijo Hanhilampi ja käyttöluokan tuomarina on Minna Leppälä.

28.4. lauantai ohjelma

-Aloitus Aleksis Kiven kadun kerhohuoneella osoitteessa Aleksis Kiven

katu kolmekymmentä kello 9

-kahvia tarjolla sekä teetä ja mehua ja keksejä

-harjoittelua kouluttajien kanssa plus peesarit

-lounas kello 12-13

-klo 16-17 siirtyminen Edeniin

-klo 19 illallinen

29.4. sunnuntai ohjelma

-aamupala hotellilla

-siirtyminen Aleksis Kiven katu kolmeenkymmeen kello kymmeneksi

-kahvia tarjolla sekä teetä ja mehua ja keksejä

-kilpailut, kisaluokka ja taidontarkistus

-lounas klo 12-13

-kello 16 lopetuskahvit ja palkintojenjako

Ilmoittautumiset Pirkanmaan johtoportaalle

Satu Mäenpää, puh. 045 8435586, e-mail: satu.maenpaa@icloud.com,

Mika Tolvanen puh. 040 4135853, e-mail: mikatolvanen@kolumbus.fi

Riitta Salonen puh. 050 5237343, e-mail: rtlaasonen@gmail.com

Keski-Suomi tiedottaa:

Keski-Suomessa Kansainvälinen Opaskoirapäivä keskiviikkona 25.4.2018

Teema opaskoira asiakkaana.

Seppälän Prisman, osoite Ahjokatu 7, kolmos ovelta läheiseen Musti ja Mirri liikkeeseen, jossa kello 11 meille esitellään mm. eri ikäisen koiran ruokaa ja kestäviä puruleluja.

Peesareiden ja avustajien kanssa sovitaan tutustumisista päivän aikana liikkeisiin Prismassa ja Sepän keskuksessa.

Kerro alustava mielenkiintosi tutustumiseen.

Lähellä Mustia ja Mirriä Pizzeria Buffassa varattu syöminen 11.30

eteenpäin, hedelmäinen broilerilasagne päivän lounaaana, pizzaa ja

salaatteja sekä jälkiruokaa omavastuu 5 euroa.

Ilmoita alustava tulemisesi  (henkilöt, aika) ja syömisesi,, kiitos.

Varmistan ensi viikolla.terveisin Kari 05068691, karihjoja@gmail.com

Savon seutu tiedottaa:

25.4 keskiviikkona vietämme kansainvälistä opaskoirapäivää Mikkelin kauppakeskus Stellassa 12-14 Hallituskatu aivan torin laidassa. Kerromme opaskoiran taipaleesta vauvasta vaariin ja näyttäydymme katukuvassa.

Paikalla ”äippäperhe, peesari, mammakoira ja työssä olevia koirakoita. Syömme lounaan n. 14 ravintola Einossa ja vaihdamme kuulumisia.

Tervetuloa !

ilmoitathan tulostasi

Savon yhteyshhenkilöt:Pirkko Luusalo  050 539 0016,  pirkko.luusalo@gmail.com

Erkki Juntikka   040 589 3430, erkki.juntikka@gmail.com

Varsinais-Suomi tiedottaa:

Varsinais-Suomen opaskoirakerho juhlistaa kansainvälistä opaskoirapäivää keskiviikkona 25.4. tassuttelemalla Myllyyn. Esittelypisteemme sijaitsee  Myllyntorin kupeessa, Hemtexin edustalla. Paikalla on alueen opaskoirankäyttäjiä sekä tietenkin arjen sankareita, eli opaskoiria.

Mikä nimeksi maskottioppaalle?

Tule antamaan oma nimiehdotuksesi opaskoirakerhon maskottioppaalle. Pehmomaskottia saa tulla rapsuttelemaan, toisin kuin oikeaa opaskoiraa! Kaikkien nimiehdotuksen jättäneiden kesken arvotaan Opaskoira-vuosikirja 2018 sekä Opaskoirayhdistyksen heijastimia.

Paikalla Myllyssä olemme klo 11.00 – 14.00.

Tervetuloa

Pohjois-Suomi tiedottaa:

Kansainvälinen opaskoirapäivä 25.4.2018 Pohjois-Suomi järjestää tapahtuman Rovaniemellä.

Peesarit, koirakot, opaskoirapennut ja kaikki kiinnostuneet mukaan! Lenkkeilyä peesareiden kanssa, peesaukseen tutustumista, opaskoiratoiminnan esittelyä, ansiomerkkien jako,  ym.

Ilmoittaudu  mukaan viikkoa ennen eli 18.4. mennessä Kirstille varmistaaksesi kakkupalasi.

Aloitamme päivän kello 11 omakustanteisella lounaalla myöhemmin sovitussa paikassa, josta siirrymme kaupungille.

Tervetuloa porukkaan!

Pohjois-Suomen yhteyshenkilötiimi

Kirsti Reijonen  ja Meri Peuhkurinen

Kirstin sähköposti etunimi ja sukunimi yhteenkirjoitettuna @gmail.com ja puhelin 050 327 7492 ja Merin sähköposti etunimi piste sukunimi @hotmail.com ja puhelin 040 833 5047.

Pirkanmaalla tapahtuu:

Kansainvälisenä opaskoirapäivänä 25.4.2018 opaskoiratapahtuma Tampereen keskustorilla klo 15-17, mukana pentukerho.

Helsingin ja Uudenmaan alueella on jatkuva pula peesareista. Siksi järjestämme pikaisen iltakoulutuksen peesauksesta kiinnostuneille ja jo hieman peesanneille.

Tervetuloa siis Mellikseen ( Svenska synskadade i Mellersta Nyland Rf) Pariisinkuja 2 A 00550 Helsinki, tiistaina 24.4.2018. Koulutus alkaa klo 17 ja päättyy klo 20-20.30.

Koulutus sisältää harjoittelua koirakon kanssa.

Koulutuksen lomassa juodaan kahvit. Tervetuloa!

Ilmoittautumiset serena.karlsson@gmail.com

Terveisin Serena Karlsson ja Sirpa Tenhami

Hki-Uusimaa tiedottaa:

Helsinki-Uusimaa ​ järjestää kaupunkitreenit 14.4 klo 11.00 alkaen. Kokoontuminen on Helsingin rautatieasemalla, postitalon puoleisilla ovilla.

Tarkoitus on treenata Kampissa ja lähiympäristössä. ​​Koirakoilla on ​ myös mahdollisuus itse esittää toiveita ja tarpeitaan.

​Treenin jälkeen kahvitarjoilu. ​Ilmoittauduthan mukaan 8.4 mennessä ulla.jensen@saunalahti.fi

Pirkanmaa tiedottaa:

Hei Pirkanmaan opaskoirakot !Nyt olisi tilaisuus vierailla opaspentukerhon kanssa SPR:n logistiikkakeskuksessa Tampereen Kalkussa 28.3.Osoite on Kalkun kehätie 4, 33330, Tampere. Kokoontuminen on kello 18 pihalla ulko-ovien edessä.Ensin juomme kahvit. Viemme tarjottavat itse, joten toteutetaan se nyyttäri periaatteella. Saamme ensin lyhyen esittelyn keskuksesta ja ajankohtaista asiaa.  Sen jälkeen teemme kierroksen keskuksessa tutustuen erilaisten tarvikkeiden keräämiseen ja pakkaamiseen ennen lähetystä.Ennakkoilmoittautumiset viimeistään ma 26.3. miettinen_sirpa@hotmail.com tai puhelimella: 0400 765 309.

Keski-Suomi tiedottaa:

Keski-Suomen opaskoiratoiminnan kiirastorstaina 29.3  Ksshp:n kuntoutusohjaajan Pirjo Kallion  tapaaminen Jokikievarin Hilla-huone, Matarankatu 6 B, kello 12-15?

Mukana myös Juha Herttuainen ja Minna Leppälä.

Lammaspyörykät ruokana.

Ilmoittautumiset: Kari puh:050-68691 tai karihoja@gmail.com

Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous järjestetään Iiriksessä 24.3.2018

Sunnuntaina 11.3.2018 kokoonnutaan Rovaniemelle katutreenien ja koirien uittamisen merkeissä

Päivä aloitetaan kello 10 Lapin Näkövammaisten toimintakeskuksesta, Maakuntakatu 12, Rovaniemi. Suunnitellaan kahvikupposen äärellä Kansainvälisen opaskoirapäivän tapahtumaa huhtikuulle.

Lähdetään kaupungille peesareiden kanssa ja kello 13 päästetään ensimmäiset koirat sukeltamaan uima-altaaseen Koirauimala Polskeessa.

Kahvitarjoilu. Koirien uinti n. 20 e/koira ja matkat Opaskoirayhdistyksen jäsenille korvataan omavastuun ylittävä osuus edullisimmalla tavalla toteutetuista matkakuluista.

Ilmoittaudu pikaisesti Kirstille tai Merille.

Kirsti p. 050 327 7492, sähköposti kirstireijonen@gmail.com

Meri p. 040 833 5047, sähköposti meri.peuhkurinen@hotmail.com

Peesarien järjestämä talvipatikka Räyskälässä 2-4.3.2018

Vuoden 2018 peesareiden järjestämä Talvipatikka pidetään 2.-4.3. Lopella Räyskälässä, joka sijaitsee eteläisessä Kanta-Hämeessä. Matkaa Helsingistä on 105 km, Forssasta 40 km ja Riihimäeltä 45 km. Majoitumme Räyskälän motellissa 3 hengen huoneissa. Huoneissa on wc ja suihku, sekä käytävällä yhteiskäytössä olevat jääkaapit.

Viikonlopun hinta on 98 euroa ja opaskoirayhdistyksen jäsenille 78,40 euroa. Hintaan sisältyy ruokailut, majoitus, liinavaatteet ja saunat perjantaina ja lauantaina avannon kera.

Viikonlopun tarkoitus on patikoida ja nauttia, toivottavasti lumisista metsäautoteistä ja poluista. Reiteillä koirat saavat rentoutua ja kirmailla keskenään. Me kaksijalkaiset yritämme tehdä samoin.

Opaskoirayhdistys korvaa yhdistyksen jäsenten matkakuluja 22 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Opaskoirayhdistys maksaa peesareiden osallistumiskulut viikonlopulta.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset 16.2. mennessä mieluiten sähköpostilla peesarit@opaskoirayhdistys.fi

Ilmoittautuessasi kerro itsestäsi nimi, puhelinnumero ja ruoka-aine allergiasi. Kerro myös mahdolliset huonekaveri toiveesi ja tietenkin se tärkein, eli oppaan nimi. Olisi myös hyvä tietää mistä päin olet tulossa, niin kimppakyytien järjesteleminen onnistuisi paremmin.

Tarkemmat tiedot viikonlopun ohjelmasta ja ajo-ohjeet ovat patikkakirjeessä, joka lähetetään ilmoittautuneille myöhemmin.

Lämpimästi tervetuloa!

Eija Paasu ja peesarit

Partiopoukaman retki lauantaina 24.2.klo 11 alkaen

Piipahdammeko porukalla  Partiopoukamassa lauantaina 24.2? Osoite on monelle tuttu Partiopoukamantie 24,06200 PORVOO. Paikka sijaitsee Porvoon lähistöllä  Sondbyn kylässä. Paikan nykyinen omistaja vuokraa ystävällisesti meille paikan retkeä varten, joten meillä on tuttu, lämmin Isonpoukaman tupa takkoineen käytössämme.

Tapaamme siellä kello 11 aikoihin ja teemme pienen kävelylenkin, jonka jälkeen koirat saavat juosta ja leikkiä vapaasti turvallisella metsäalueella.

Ulkoilun jälkeen Isonpoukaman tuvassa on tarjolla  kana-kookoskeittoa ja pannukakkua lisukkeineen, sekä kahvia ja teetä. Keitto on lempeän tulista ja lämmittävää. Koirille kannattaa varata retkievästä mukaan, sillä  kavereiden kanssa juostessa tulee kova nälkä!

Toivomme mukaan riittävästi autoilevia peesareita, joiden kyydissä matka taittuu mukavasti. Jokainen autokunta jakaa bensakulunsa keskenään. OKY:n jäsenet ja peesarit ruokailevat ilmaiseksi.

Ilmoittautumiset 19.2 mennessä osoitteella  ulla.jensen@saunalahti.fi tai puh. 0458011101. Ilmoittautumisen yhteydessä  kertokaa mahdollisesta erityisruokavaliostanne! Terveisin Ulla ja Serena

Lumikurssi ja opastuskokeet 9-11.2.2018 Oulussa

Kurssille otetaan 10-12 koirakkoa. Etusijalla ovat Pohjois-Suomen koirakot ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli paikkoja riittää, täytetään ne muiden alueiden   ilmoittautuneilla koirakoilla. Voit tulla myös pelkästään kilpailuun, josta lisää tämän viestin loppupuolella.Majoitus ja kokoontumispaikat lähellä rautatie- ja linja-autoasemaa.

Viikonlopun hinnat Opaskoirayhdistyksen jäsenille:

Pohjois-Suomen koirakot    100,-/henkilö

Muiden alueiden koirakot    120,-/henkilö

Muiden hinta                150,-/henkilö

Lumikurssille osallistujalle opastuskoe ilmainen. Kysehän on aivan tavallisesta peesauslenkistä, joka vain pisteytetään, Kurssin kesto perjantai iltapäivästä sunnuntain lounaaseen.

Matkoista korvataan yhdistyksen jäsenelle halvimman matkustustavan mukaisesti seuraavasti: yhdistyksen jäsen maksaa omavastuun 22 euroa ja yhdistys korvaa kuitteja vastaan ylittävän osan. Peesarin kyydissä kilometrikorvaus on 0,24 euroa/km. Jokainen kyydissä ollut maksaa kilometrien mukaan lasketun omavastuuosuuden (jäsen max. 22 euroa) peesarille ja hän laskuttaa yhdistystä loppusummasta. (tarkemmin yhdistyksen uudet matkakorvausohjeet).

Yöpyminen hotelli Cumulus 2 hengen huoneissa, Aamupalojen lisäksi hintaan sisältyy seuraavat ruokailut: päivällinen perjantaina ja lauantaina sekä lounas sunnuntaina hotellilla. Lauantain  lounas Pohjois-Pohjanmaan Näkövammaisten toimistolla, jossa myös kahvitusta. Tilat  toimivat yhteisenä kokoontumispaikkana  peesareiden kanssa lenkkeilyn lomassa. Opaskoirakoulujen kouluttajia mahdollisesti myös mukana.

Sitovat ilmoittautumiset lumikurssille ja kokeisiin viimeistään perjantaihin 19.1. mennessä.

Kerro ilmoittautumisen yhteydessä: nimi, alue, sähköpostiosoite, puhelinnumero, osallistutko kilpailuun ja jos osallistut niin käyttö- vai kilpailuluokkaan  sekä ruoka-aineallergiat ja  onko muuta huomioitavaa: esim. sairaus, joka on hyvä järjestäjän tietää tai jotain muuta esim. kurssilaisen toive huonekaverista

Ilmoittautuminen mieluiten sähköpostilla Kirsti Reijonen sähköposti etunimi ja sukunimi yhteen kirjoitettuna @gmail.com , puhelin 050 327 7492 tai Meri Peuhkurinen, sähköposti etunimi piste sukunimi @hotmail.com , puhelin 040 833 5047. Vahvistamme perille tulleet ilmoittautumiset vastausviestillä.

Opastuskokeet ovat lauantaina 10.2.2018 Oulussa, alkaen kello 9. Vuorot arvotaan edellisiltana, jotta päästään heti varsinaiseen toimintaan. Kokeisiin otetaan 6 koirakkoa käyttöluokkaan ja 6 koirakkoa kilpailuluokkaan. Paikat jaetaan ensisijaisesti alueen eli Pohjois-Suomen koirakoiden kesken.

Vain kokeilsiin tulevan osallistumismaksu  20 euroa/henkilö, johon sisältyy lounas ja kahvit PPN:n toimistolla. Koiran rokotukset tulee olla kunnossa ja mukana dokumentti rokotuksista.

Matkakulujen korvaus pelkästään kilpailuun osallistuvalle on Opaskoirayhdistyksen jäsenille ohjeiden mukainen eli omavastuu 22 euroa  ja loput laskutetaan kuitteja vastaan yhdistykseltä halvinta matkustustapaa käyttäen. Majoituskuluja ei korvata vain kisoihin osallistuvalle.

Palkinnot kilpailuluokassa

1. palkinto 40 e lahjakortti Mustiin ja Mirriin
  2. palkinto 30 e lahjakortti Mustiin ja Mirriin
  3. palkinto 20 e lahjakortti Mustiin ja MIrriin

Kaikki kilpailuihin osallistujat saavat heijastimen

Osoitteita:

Cumulus City Oulu, Kajaaninkatu 17, 90100 Oulu

Pohjois-Pohjanmaan Näkövammaiset ry, toimisto, Linnankatu 32, 90100 Oulu

Nyt sitten vain ilmoittautumaan ja  pääset viettämään kanssamme  mukavan viikonlopun Oulussa! Terveisin Kirsti ja Meri Pohjois-Suomen yhteyshenkilötiimi

Hki-Uusimaa tiedottaa:

Tämän vuoden lumikurssi järjestetään muutaman tunnin mittaisena tiiviinä harjoitteluna lauantaina 3.2. Tikkurilassa. Kuljemme Tikkurilan asemalla ja tutkimme myös aseman läheisyydessä olevaa kauppakeskus Dixiä. Ulkona treenausta on myös luvassa- toivotaan siis lunta!

Kokoonnumme klo 11Heurekan edessä ( Tiedepuisto 1 01300 Vantaa) ja lähdemme kävelemään kohti asemaa. Heurekan pysäköintialueen osoite on Kuninkaalantie 5, 01300 Vantaa. Jotkut navigaattorit tunnistavat sen, eivätkä Tiedepuisto ykköstä.

Treenien jälkeen voimme lounastaa- tai juoda kahvit-  Cafe Einsteinissa Heurekassa, lounasbuffetin hinta on 12 euroa.  Lounaalle voisimme mennä klo 14 aikoihin.

Treenipäivä päättyy lounaaseen. Ilmoittautumiset vastaanottaa Ulla Jensen, 0458011101tai ulla.jensen@saunalahti.fi ja viimeinen ilmoittautumispäivä on  maanantai 29.1.

Varsinais-Suomi tiedottaa:

Varsinais – Suomen opaskoirakot kokoontuvat ke 24.1. klo 17.00 alkaen treenaamaan kaupunkiliikkumista. Lisäksi vaihdetaan kuulumisia ja nautitaan treenikahvit. Kokoontuminen osoitteessa Läntinen Pitkäkatu 37 b, 2.krs. Tervetuloa!