Menneet tapahtumat 2018

Lumikurssi ja opastuskokeet 9-11.2.2018 Oulussa

Kurssille otetaan 10-12 koirakkoa. Etusijalla ovat Pohjois-Suomen koirakot ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli paikkoja riittää, täytetään ne muiden alueiden   ilmoittautuneilla koirakoilla. Voit tulla myös pelkästään kilpailuun, josta lisää tämän viestin loppupuolella.Majoitus ja kokoontumispaikat lähellä rautatie- ja linja-autoasemaa.

Viikonlopun hinnat Opaskoirayhdistyksen jäsenille:

Pohjois-Suomen koirakot    100,-/henkilö

Muiden alueiden koirakot    120,-/henkilö

Muiden hinta                150,-/henkilö

Lumikurssille osallistujalle opastuskoe ilmainen. Kysehän on aivan tavallisesta peesauslenkistä, joka vain pisteytetään, Kurssin kesto perjantai iltapäivästä sunnuntain lounaaseen.

Matkoista korvataan yhdistyksen jäsenelle halvimman matkustustavan mukaisesti seuraavasti: yhdistyksen jäsen maksaa omavastuun 22 euroa ja yhdistys korvaa kuitteja vastaan ylittävän osan. Peesarin kyydissä kilometrikorvaus on 0,24 euroa/km. Jokainen kyydissä ollut maksaa kilometrien mukaan lasketun omavastuuosuuden (jäsen max. 22 euroa) peesarille ja hän laskuttaa yhdistystä loppusummasta. (tarkemmin yhdistyksen uudet matkakorvausohjeet).

Yöpyminen hotelli Cumulus 2 hengen huoneissa, Aamupalojen lisäksi hintaan sisältyy seuraavat ruokailut: päivällinen perjantaina ja lauantaina sekä lounas sunnuntaina hotellilla. Lauantain  lounas Pohjois-Pohjanmaan Näkövammaisten toimistolla, jossa myös kahvitusta. Tilat  toimivat yhteisenä kokoontumispaikkana  peesareiden kanssa lenkkeilyn lomassa. Opaskoirakoulujen kouluttajia mahdollisesti myös mukana.

Sitovat ilmoittautumiset lumikurssille ja kokeisiin viimeistään perjantaihin 19.1. mennessä.

Kerro ilmoittautumisen yhteydessä: nimi, alue, sähköpostiosoite, puhelinnumero, osallistutko kilpailuun ja jos osallistut niin käyttö- vai kilpailuluokkaan  sekä ruoka-aineallergiat ja  onko muuta huomioitavaa: esim. sairaus, joka on hyvä järjestäjän tietää tai jotain muuta esim. kurssilaisen toive huonekaverista

Ilmoittautuminen mieluiten sähköpostilla Kirsti Reijonen sähköposti etunimi ja sukunimi yhteen kirjoitettuna @gmail.com , puhelin 050 327 7492 tai Meri Peuhkurinen, sähköposti etunimi piste sukunimi @hotmail.com , puhelin 040 833 5047. Vahvistamme perille tulleet ilmoittautumiset vastausviestillä.

Opastuskokeet ovat lauantaina 10.2.2018 Oulussa, alkaen kello 9. Vuorot arvotaan edellisiltana, jotta päästään heti varsinaiseen toimintaan. Kokeisiin otetaan 6 koirakkoa käyttöluokkaan ja 6 koirakkoa kilpailuluokkaan. Paikat jaetaan ensisijaisesti alueen eli Pohjois-Suomen koirakoiden kesken.

Vain kokeilsiin tulevan osallistumismaksu  20 euroa/henkilö, johon sisältyy lounas ja kahvit PPN:n toimistolla. Koiran rokotukset tulee olla kunnossa ja mukana dokumentti rokotuksista.

Matkakulujen korvaus pelkästään kilpailuun osallistuvalle on Opaskoirayhdistyksen jäsenille ohjeiden mukainen eli omavastuu 22 euroa  ja loput laskutetaan kuitteja vastaan yhdistykseltä halvinta matkustustapaa käyttäen. Majoituskuluja ei korvata vain kisoihin osallistuvalle.

Palkinnot kilpailuluokassa

1. palkinto 40 e lahjakortti Mustiin ja Mirriin
  2. palkinto 30 e lahjakortti Mustiin ja Mirriin
  3. palkinto 20 e lahjakortti Mustiin ja MIrriin

Kaikki kilpailuihin osallistujat saavat heijastimen

Osoitteita:

Cumulus City Oulu, Kajaaninkatu 17, 90100 Oulu

Pohjois-Pohjanmaan Näkövammaiset ry, toimisto, Linnankatu 32, 90100 Oulu

Nyt sitten vain ilmoittautumaan ja  pääset viettämään kanssamme  mukavan viikonlopun Oulussa! Terveisin Kirsti ja Meri Pohjois-Suomen yhteyshenkilötiimi

Hki-Uusimaa tiedottaa:

Tämän vuoden lumikurssi järjestetään muutaman tunnin mittaisena tiiviinä harjoitteluna lauantaina 3.2. Tikkurilassa. Kuljemme Tikkurilan asemalla ja tutkimme myös aseman läheisyydessä olevaa kauppakeskus Dixiä. Ulkona treenausta on myös luvassa- toivotaan siis lunta!

Kokoonnumme klo 11Heurekan edessä ( Tiedepuisto 1 01300 Vantaa) ja lähdemme kävelemään kohti asemaa. Heurekan pysäköintialueen osoite on Kuninkaalantie 5, 01300 Vantaa. Jotkut navigaattorit tunnistavat sen, eivätkä Tiedepuisto ykköstä.

Treenien jälkeen voimme lounastaa- tai juoda kahvit-  Cafe Einsteinissa Heurekassa, lounasbuffetin hinta on 12 euroa.  Lounaalle voisimme mennä klo 14 aikoihin.

Treenipäivä päättyy lounaaseen. Ilmoittautumiset vastaanottaa Ulla Jensen, 0458011101tai ulla.jensen@saunalahti.fi ja viimeinen ilmoittautumispäivä on  maanantai 29.1.

Varsinais-Suomi tiedottaa:

Varsinais – Suomen opaskoirakot kokoontuvat ke 24.1. klo 17.00 alkaen treenaamaan kaupunkiliikkumista. Lisäksi vaihdetaan kuulumisia ja nautitaan treenikahvit. Kokoontuminen osoitteessa Läntinen Pitkäkatu 37 b, 2.krs. Tervetuloa!