Menneet tapahtumat 2019

Pirkanmaa tiedottaa:

Opaskoirayhdistys järjestää opastuskokeet Tampereella lauantaina 16.2. klo 10.00 alkaen. Kokeiden tukikohta on Tampereen seudun Näkövammaisten Kerhohuone sisäpiha osoitteessa Aleksis Kiven katu 30. Kokeessa on sekä kilpailu että käyttöluokka. Kilpailuluokan tuomarina toimii palveluskoiratuomari Timo Leppäkorpi ja käyttöluokassa sanallisen palautteen antaa kouluttaja Tom Jaatinen.

Osallistumismaksu 15 euroa maksetaan Oky:n tilille FI37 2266 1800 0038 35, viite 33365. Maksun eräpäivä on 11.2.

Ilmoittautumiset maanantaihin 11.2. mennessä:

Susanna Hannu, puh. 044 235 4439, s-posti: susanna.hannu@gmail.com tai Mika Tolvanen, puh. 050 432 8431 , s-posti: mikatolvanen@kolumbus.fi Kerro ilmoittautumisen yhteydessä mahdollisista erityisruokavalioista.

Kerro myös, jos tarvitset peesarin apua siirtyessäsi rautatie- tai linja-autoasemalta kokeiden tukikohtaan.

Osallistumismaksu sisältää kokeiden lisäksi kevyen lounaan ja kahvin.

Muilta katsojilta ruokamaksu on 20 euroa, joka maksetaan em. tilille.

Kokeisiin otetaan kuusi koirakkoa per luokka.

Lämpimästi tervetuloa kaikki opastuskokeista kiinnostuneet! Susanna ja Mika antavat mieluusti aiheesta lisätietoja.

Oulun lumikurssi on 8-10.2.2019

Tervetuloa viettämään vauhdikas, antoisan tehokas ja luminen opaskoirakoiden harjoitusviikonloppu Ouluun 8.-10.2.2019. Kurssilla harjoitellaan ahkerasti peesareiden ja kouluttajien kanssa lumisessa Oulussa niin keskustassa kuin laitamilla koirakon yhteistyötä ja tarkkuutta hioen

Kurssille saapuu kaikilta Suomessa olevilta opaskoirakouluilta kouluttajat, mukanaan tehokkaat treenivinkit ja tottelevaisuus harjoitteet. Lisäksi tutustummme BlindSquareen ja saamme vinkkejä koirien sekä ihmisten kehonhuoltoon fysioterapeutti-koirahierojan opastuksella.

Majoitus: Scandic Station Oulu (Kajaaninkatu 17, Oulu), Sis. Aamupala, asiakas sauna ja internet.

Viikonloppukurssille ovat etusijalla Pohjois-Suomen opaskoirakot ja jos paikkoja jää ovat muualtakin Suomesta koirakot tervetulleita harjoittelemaan lumen keskelle pohjoiseen. Kurssille otetaan 10-12 koirakkoa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kurssin hinnat:

Opaskoirayhdistyksen jäsen, Pohjois-Suomi 140€

Opaskoirayhdistyksen jäsen, muu Suomi 170€

Muut: 200€

Kurssihinta sisältää majoituksen 2hh huoneessa, ruokailut, välipalat ja muun kurssin ohjelman. Lisämaksu yhden hengen huoneesta 60€/kurssiviikonloppu. Matkakorvaukset opaskoirayhdistyksen ohjeistuksen mukaisesti jäsenille.

Sitovat ilmoittautumiset 30.12.2018 mennessä sähköpostilla tai puhelimitse.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset: Pohjois-Suomen peesari yhteyshenkilölle Merille, meri.peuhkurinen(at)hotmail.com tai 040-833 5047.

Tapaamisiin Oulussa ! t. Kirsti

Helsinki-Uusimaan Kemin reissu 8-10.2.2019

Kemin reissun kokonaishinta on 197 euroa/koirakko, ilman tukea. Mukaan mahtuu 12 koirakkoa sekä 6 peesaria. Matka on tarkoitettu ensisijaisesti Helsinki-Uusimaan opaskoirakoille. Suoran 20 euron tuen alueemme korvamerkityistä varoista saa vain Opaskoirayhdistyksen jäsen.

Matkalle osallistuva koirakko voi myydä painotuoreita vuoden 2019 opaskoirakalentereita ja saa myydystä kalenterista 5 euroa per kalenteri henkilökohtaiseen matkakassaansa alentamaan matkakustannuksia.

Matkat:

– lähtö perjantaina 8.2 Helsingistä kello 23.13 yöjunalla, joka

saapuu Kemiin 9.34. Varattuihin kahden hengen hytteihin majoittuu kuhunkin

yksi koirakko ja peesari.

– paluu sunnuntaina 10.2 Kemistä kello 10.44 lähtevällä päiväjunalla, joka saapuu

Helsinkiin 17.44.

Majoitus:

-hotelli yöpuuhun varattu 6 kahden hengen huonetta sekä yksi neljän hengen

huone. Ryhmän täyttyessä on vielä varattava yksi kahden hengen huone

peesareille, sillä koirahuoneet ovat kaikki jo meille varattuina.

Hotelli sijaitsee noin 3 kilometrin päässä Kemin asemalta.

Hotellissa on kaikki yhdessä tasossa sekä hyvä ravintola.

Ruokailut:

Aamupalan ja lounaan kukin syö junassa ja/tai Kemissä omakustanteisesti.

Hotellilla päivällinen noutopöydästä sekä sunnuntaina aamiainen.

Lisäkysymyksiä ja pikaisia vastauksianne odotamme osoitteeseen

ulla.jensen@saunalahti.fi

Helsinki-Uusimaan yhteyshenkilötyöryhmä

Ulla, Virpi ja Serena

Hki-Uusimaa tiedottaa:

Kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina lenkki 3.2.2019 klo 12.00.

Tavataan Hakaniemessä, ympyrätalon apteekin luona. Lenkki tehdään Töölönlahden ympäri.

Ilmottaudu minulle 31.1.2019 mennessä.

ulla.jensen@saunalahti.fi

Pirkanmaa tiedottaa:

Pokin Koirakylpylä  25.1. kello 16, Rattikatu 2, 37150 Nokia

Vantaan opaskoirakoulun palvelulinjan johtaja Johanna Reiman vierailee Pokin luona Kuninkaankadun kerhohuoneella 8 A kahdessa 16.1. kello 16.

Ilmoittautuminen:

Satu Mäenpää

puh. 0458435586

satu.maenpaa@icloud.com

Mika Tolvanen

mikatolvanen@kolumbus.fi

Riitta Salonen

rsalonen@saunalahti.fi

Tervetuloa vuoden ensimmäiseen tapahtumaan alueemme koirakot ja peesarit!

Helsinki-Uusimaan opaskoiratyöryhmä järjestää tiistaina 15.1 2019 kello 18.00-21.00 keskustelu- ja treenitilaisuuden.

Tapaamme Pengersalissa osoitteessa Pengerkatu 11 A 2 kerros, soittokello alaovella.

Keskustellaan tulevan vuoden toiminnasta, toiveista ym. mielessä olevista asioista. Halukkaat voivat tehdä treenilenkkiä kahvin ja pienen purtavan voimalla. Osallistumismaksu koirakoilta 5 euroa, joka maksetaan paikan päällä.

Terveisin työryhmän Ulla, virpi ja Serena