Huhtikuu – Tapahtumat

Hki-Uusimaa:

Olemme varanneet Touhu&Temmellyksestä Touhu-alueen 20.4 klo 12.00-14.00, osoite Jyväläntie 25 04500 Kellokoski, kulku Roinilantieltä.

Alueella on grillilaavu ja kahvia tai teetä, ota mieleisesi grillattavat mukaan. Sovitellaan kimppakyytejä heille, jotka eivät kuljetuspalvelulla pääse paikalle. Vaihtoehtoisesti varataan tilataksi esim. Vantaan Korsoon ja koirakot jakavat maksun keskenään.

Puiston vuokra maksetaan Hki-Uusimaan korvamerkityistä varoista.

Kahvi- ja teetarjoilun koirakot maksavat itse, hinta määräytyy osallistujamäärän mukaan ja maksu maksetaan ennen tapahtumaa Opaskoirayhdistyksen tilille.

Tarkemmat ohjeet ja maksutiedot lähetetään osallistujille 14.4 jälkeen.

Ilmoittautumiset viimeistään 14.4 Virpille sähköpostilla virpi.paananen@saunalahti.fi tai soita/tekstaa p. 045 272 5281.

Kaakkois-Suomessa tapahtuu:

Opaskoirat tutuiksi Imatran Prismassa osoitteessa Karhumäenkatu 1, ti 23.4. klo 15-18. Tapahtumaa vietetään ennakkoon kansainvälisen opaskoirapäivän 24.4. kunniaksi.

Tervetuloa tutustumaan opaskoiriin, löydät meidät Imatran Prisman
info-pisteen vastapäätä. Mukana opaskoiria, käyttäjiä ja peesareita.
➢ Mitä opaskoirat tekevät?
➢ Miksei opaskoiraa saa huomioida?
➢ Miten voit auttaa opaskoirakkoa eri tilanteissa?
➢ Mitä opaskoira tekee, kun ei ole töissä?
➢ Mikä on peesari, mitä hän tekee?
➢ Mitä tekee Opaskoirayhdistys?

Näihin ja mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin opaskoirista saat
meiltä vastauksen! Tervetuloa juttelemaan opaskoirista!
Pääset tutustumaan ja ostamaan Opaskoiratuotteita, joilla
tuetaan paikallista opaskoiratoimintaa. Kerromme, mitä opaskoirat
yhdessä tekevät virkistyksen ja vertaistuen merkeissä.
Voit myös halutessasi seurata, kuinka opaskoirakko tekee lyhyen
kauppakierroksen Prismassa peesarin ohjauksessa.

Kansainvälinen opaskoirapäivä 24.4.

Varsinais-Suomi tiedottaa:

Varsinais-Suomen koiraväki juhlistaa 24.4. klo 17:00 KV opaskoirapäivää yhdessä Turun seudun eläinsuojeluyhdistyksen kanssa. Paikkana on Varsinais-Suomen Näkövammaiset ry:n aluetoimintakeskus, Läntinen Pitkäkatu 37, 2.krs.

Pohjois-Suomi tiedottaa:

Kansainvälisen opaskoirapäivän tapahtuma Kajaanissa keskiviikkona 24.4. kello 14 – 16 Prismalla Mustin ja Mirrin edustalla. Voit tulla kyselemään kaikkea mieltä askarruttavaa opaskoiriin liittyen.

Lisätietoja: tapahtumavastaava Sirpa Myöhänen p.  044 067 5894 Opaskoirayhdistyksen Pohjois-Suomen yhteyshenkilö Kirsti Reijonen p. 050 327 7492

Kansainvälisen opaskoirapäivän tapahtuma Torniossa keskiviikkona 24.4.2024 Rajalla kauppakeskuksessa  Länsiranta 10 kello 15 – 17. Tule kuulemaan ja kyselemään opaskoiratoiminnasta.

Paikallisena tapahtumavastaavana toimii peesari Markku Hotti p. 0400 221157 Kysellä voi myös Opaskoirayhdistyksen Pohjois-Suomen opaskoirakoiden yhteyshenkilöltä Kirsti Reijonen p. 050 327 7492

Osallistukaa opaskoirakot ja peesarit! Voidaan käydä myös yhteisesti syömässä ja osallistuvat peesarit harjoittelevat kanssamme kullekin tarpeellisia asioita.

Pohjois-Suomen opaskoirakoiden matkakulut tapahtumiin korvataan Opaskoirayhdistyksen jäsenille yli 25 e menevä osuus halvinta matkustustapaa käytettäessä.

Ilmoittaudu yhteyshenkilö Kirsti Reijonen, puhelin 050 327 7492 tai sähköposti: etunimi ja sukunimi yhteenkirjoitettuna ja perään @gmail.com

Valtakunnallinen opaskoirakoiden treeniviikonloppu Porissa 26-28.4.2024

Hei kaikki koirakot!

Tervetuloa Poriin opaskoirien treeniviikonloppuun 26.-28. huhtikuuta.

Mukaan otetaan 15 koirakkoa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Mukana on peesareiden lisäksi molemmilta kouluilta kouluttaja.

Kokoonnumme lauantaina Poriin Satakunnan Näkövammaisten toimintakeskukseen Otavankatu 4 C. Kahvittelemme ja teemme Porin keskustassa treenilenkkejä. Siirrymme klo 16 Hotelli-Ravintola Rantakartanoon Isojoenrantatie 58, jossa majoittaudumme. Klo 17 nautimme päivällisen, jonka jälkeen on saunomis- mahdollisuus. Saunan jälkeen on iltapala ja vapaata yhdessäoloa. Sunnuntaiaamuna on aamupala klo 8.00, jonka jälkeen on treeniä. Lounas on klo 12.00 jonka jälkeen lähdemme kotiin.

Viikonlopun hinta on jäseniltä 120 euroa ja ei jäseniltä 150 euroa, ei sisällä perjantai-illan iltapalaa. Päiväkävijöiltä hinta on 40 euroa.

Matkakulujen omavastuu on 25 euroa halvimman matkustustavan mukaan.

Maksu opaskoira yhdistyksen tilille Nordea FI 37 2266 1800 0038 35. Viite: 5160. Maksu on maksettava viimeistään 12.4 mennessä.

Ilmoittautumiset ja mahdolliset ruoka-aine allergiat Seijalle joko sähköpostilla seija.viitanen@gmail.com tai puh: 040 861 3157 12.4 mennessä.

Terveisin Seija ja Didi

Satakunnan opaskoirayhteyshenkilö